divendres, 6 d’abril del 2018


EL BALLET ROMÀNTIC 

- Técnica d'elevació, salts i puntas.
- Bestits amb tul blanc.
- Representa un món fantàstic, on no hi passa res.


  • El Romanticisme a el ballet va néixer a París el novembre de 1831. Durant la representació de l'òpera Robert li Diable de Meyerbeer, que incloïa un ballet en el qual els fantasmes d'unes monges sortien de les seves tombes i ballaven "Li valse infernale" a la llum de la lluna.

  • La il·luminació que simulava la llum de la lluna, inèdita fins llavors, va tenir tal èxit que el tenor Adolphe Nourrit, que cantava el paper del comte Robert, va escriure un ballet d'ambient sobrenatural, La sílfide, i hi va oferir a Filippo Taglioni, el coreògraf de Le valse infernale. La seva filla, Maria Taglioni va estrenar La sílfide el 12 de març de 1832. Va ser el primer gran ballet romàntic.

  • Però el ballet romàntic per excel·lència és Giselle (1841). Representa els ideals del moviment romàntic: fantasia, clima llegendari, misteri, redempció per l'amor, fatalitat, idealisme. La ballarina és el centre absolut del ballet, pàl·lida i etèria, encarnant la nostàlgia i la malenconia, vestida amb vaporoses mussolines i coronada de flors del camp. El ballarí va quedar reduït a simple porteur (portador) posant de relleu la gràcia i delicadesa de la seva parella.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada